Λειψία: Μέσα σε 11 χρόνια στα προημιτελικά

Η «πιο μισητή ομάδα της Γερμανίας» αντιμετωπίζει το βράδυ της Πέμπτης (13/8) την Ατλέτικο Μαδρίτης για τους «8» του Champions League και το Novasports.gr σας αναλύει το πως έφτασε μέσα σε 11 χρόνια να διεκδικεί την πρόκριση στους «4».

Ποδοσφαιρικό βιβλίο για το πως μια ομάδα, η οποία επενδύει σωστά μπορεί να φτάσει μέσα σε 11 χρόνια στο κορυφαίο επίπεδο και να διεκδικεί εντός, αλλά και εκτός συνόρων σπουδαία πράγματα θα μπορούσε να γίνει η Λειψία.

Η γερμανική ομάδα, που έχει για μεγάλο χορηγό τη Ρεντ Μπουλ, ιδρύθηκε το 2009 και το 2020 παίζει για την πρόκριση στα ημιτελικά του Champions League κόντρα στην Ατλέτικο Μαδρίτης.

Φυσικά, έχει ήδη εξασφαλίσει την παρουσία και την επόμενη χρονιά στη κορυφαία διασυλλογική διοργάνωση, με την 3η θέση στη φετινή Bundesliga.

Πως όμως κατάφερε ένας νεοσύστατος σύλλογος που πριν από 11 χρόνια έπαιξε το πρώτο του επίσημο παιχνίδι να βρίσκεται μια… ανάσα από τους «4» του Champions League…

Η δυναμική της Red Bull

Κακά τα ψέματα, με χορηγό έναν από τους μεγαλύτερους κολοσσούς, ο οποίος διαθέτει πακτωλό χρημάτων η Λειψία ήταν… καταδικασμένη να πετύχει.

Η παγκόσμια δύναμη στα ενεργειακά ποτά αποφάσισε να επενδύσει γενικά στον αθλητισμό, αλλά και στον χώρο του ποδοσφαίρου και αυτή την στιγμή έχει υπό τον έλεγχο της πέντε ομάδες σε Αυστρία, Η.Π.Α, Βραζιλία, Γκάνα και φυσικά τη Λειψία.

Ο άλλοτε σύλλογος Μάρκραστεντ πέρασε στα χέρια της Red Bull επίσημα στις 19 Μαΐου του 2009 με 350.000 ευρώ και πήρε τη σημερινή του μορφή. Με τη δυναμική του χορηγού του και με σωστές κινήσεις κατάφερε να βρεθεί από την 5η κατηγορία στην Bundesliga μέσα σε επτά χρόνια και να γίνει η «πιο μισητή ομάδα της χώρας»

Αιτία, η«εξαγορά» των ανόδων, λόγω των χρημάτων πουμπόρεσε και δαπάνησε, ώστε να πετύχει τους στόχους της, αλλά και μία έρευνα που χαρακτήρισε την ομάδα ως, «ένα άδειο όστρακο χωρίς τοπικές ρίζες, ένα εργαλείο μάρκετινγκ, που υπάρχει απλά για να προωθήσει ένα ενεργειακό ποτό». 

Ρόλο παίζει και το γεγονός πως τυπικά η ονομασία της είναι «RasenBallsport Leipzig» αντί για «Red Bull Leipzig», που σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει «άθλημα με το οποίο παίζει μπάλα πάνω στο γρασίδι η Λειψία», καθώς η γερμανική ομοσπονδία απαγορεύει σε μια εταιρεία η οποία δεν χρηματοδοτεί για πάνω από δύο δεκαετίες έναν σύλλογο, να χρησιμοποιεί το όνομά της.

Ο «αρχιτέκτονας» Ράνγκνικ

Πέρα από την εξωαγωνιστική δυναμική της Red Bull, άνθρωπος «κλειδί» στην πορεία της Λειψίας προς την καταξίωση στο γερμανικό και παγκόσμιο ποδόσφαιρο θεωρείται ο Ραλφ Ράνγκνικ.

Ο 62χρονος σήμερα Γερμανός ανέλαβε αθλητικός διευθυντής του συλλόγου το 2012 και μέσα σε δύο σεζόν την οδήγησε από την τέταρτη στη δεύτερη επαγγελματική κατηγορία. Ο πολύπειρος παράγοντας μπόρεσε από αυτή τη θέση, με μαεστρικό τρόπο, να την φέρει ένα βήμα πριν τα μεγάλα σαλόνια και ολοκλήρωσε το έργο του από άλλο πόστο.

Τον Φεβρουάριο του 2015 έδωσε στον… εαυτό του τη θέση του προπονητή για την επόμενη σεζόν (2015-16) και μπόρεσε να της «χαρίσει» την άνοδο στην Bundesliga.

Αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός πως πριν από την έναρξη της ο Ράνγκνικ πραγματοποίησε την ακριβότερη μεταγραφή στην ιστορία της δεύτερης κατηγορίας της χώρας, δίνοντας 8 εκατομμύρια για τον Ντέιβι Σέλκε στη Βέρντερ Βρέμης.

Με επενδύσεις και σωστό κοουτσάρισμα η Λειψία ανέβηκε στην Bundesliga και έβαλε πλώρη για την κορυφή…

Champions League με το «καλημέρα», το όνειρο του πρωταθλήματος και η… ανατροπή σχεδίων

Μόλις στην πρώτη σεζόν (2016-17) στα μεγάλα σαλόνια, με νέο προπονητή τον Ραλφ Χάζενχουτλ και τον Ράνγκνιγκ στο παλιό του πόστοπήρε την έξοδο για το Champions League, καταλαμβάνοντας την εξωπραγματική για νεοφώτιστη ομάδα, 2η θέση. 

Η διαφορά από την πρωτοπόρο Μπάγερν Μονάχου μπορεί να ήταν στους 15 βαθμούς, αλλά η παρουσία της έδειξε πως ήρθε για να γίνει το αντίπαλο δέος των Βαυαρών.

Κι αν αυτό δεν το απέδειξε την επόμενη σεζόν, όταν βγήκε έκτη, η καλή πορεία στην Ευρώπη, όπου αποκλείστηκε στα προημιτελικά του Europa League από τη Μαρσέιγ, ήταν αυτή που συνέχισε να κρατά τον πήχη ψηλά.

Τη σεζόν 2018-19 με πρώτο προπονητή ξανά τον Ράνγκνιγκ επέστρεψε στις θέσεις του Champions League, καταλαμβάνοντας όπως και φέτος την 3η θέση. Αυτή την οδήγησε στη φετινή πορεία εκτός συνόρων, στην οποία ως τώρα έχει φτάσει να αντιμετωπίζει την Ατλέτικο Μαδρίτης, με νέο «μαέστρο» τον Γιούλιαν Νάγκελσμαν, για μια θέση στα ημιτελικά.

Με το φετινό σύστημα, στο οποίο λόγω κορωνοϊού τα ματς είναι νοκ-άουτέχει «χρυσή» ευκαιρία να κάνει την υπέρβαση και να εκπληρώσει έναν στόχο ο οποίος δεν ήταν ο πρώτος στο πλάνο της. 

Το αρχικό σχέδιο, όταν επένδυσε η Red Bull και δημιουργήθηκε η ομάδα ήταν να βρεθεί πρώτα στην κορυφή της Bundesliga. Ακόμη και τα καλύτερα πλάνα όμως, πολλές φορές μπορεί και να… αποτύχουν. Σε αυτή την περίπτωση πάντως κανένας στο «στρατόπεδο» της δεν πρόκειται να… χαλαστεί από ενδεχόμενη πρόκριση στα ημιτελικά του Champions League ή οτιδήποτε παραπάνω, αν και εφόσον προκύψει!


Σχολιασμός

Γράψτε το σχόλιό σας

ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

ΕΠΩΝΥΜΙΑ: NOVA TELECOMMUNICATIONS & MEDIA ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (δ.τ. NOVA M.A.E.)

ΑΦΜ: 099936189, ΔΟΥ ΦΑΕ ΑΘΗΝΩΝ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ: ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΑΘΗΝΩΝ 106, ΑΘΗΝΑ, 104 42

ΤΗΛ: 210-6158000, E-MAIL: info@novasports.gr

ΙΔΙΟΚΤΗΤΡΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ: NOVA M.A.E. ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ “UNITED GROUP OF COMPANIES”

ΝΟΜΙΜΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΙΛΒΕΣΤΡΙΑΔΟΥ

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΡΙΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ: ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΙΛΒΕΣΤΡΙΑΔΟΥ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΙΩΡΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ: ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΔΟΥΚΑΣ

ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΣ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΤΟΜΕΑ (DOMAIN NAME): NOVA M.A.E.